9. Bestuur en ondersteuning

Wat hebben we bereikt?

Wat hebben we bereikt?

 

  1. Blijven bouwen aan een betrouwbaar, transparant en professioneel bestuur (doel 1).

De transparantie in onze besluitvorming is verder vergroot. Ons uitgangspunt: openbaar, tenzij. We passen de wettelijke regels met betrekking tot geheimhouding consequenter toe.

  1. Wij zijn een betrouwbare en sterke partner in de regio (doel 2).

Door onze actieve deelname in regionale overlegverbanden en de vertaling van het besprokene in zorgvuldige besluitvormingsprocessen, hebben we ons een betrouwbare en sterke partner in de regio getoond

  1. De inwoner staat centraal in onze dienstverlening (doel 3).

Communiceren en organiseren doen we meer vanuit (de leefwereld van) de klant.

  1. We bieden inwoners en ondernemers een groter aanbod van online producten en diensten (doel 4).

Het aanbod van online producten en diensten is uitgebreid.

Indicatoren

Indicator

Meetbaar resultaat 2020

Verwacht
resultaat

Behaald
resultaat

Klantwaardering dienstverlening

  • Totaal
  • Digitaal
  • Balie
  • Telefonie

Gemiddeld rapportcijfer *)

Totaalwaardering voor alle drie de kanalen

7,1
7,6
7,6
7,1

---
---
---
---

Gemiddelde wachttijd aan de balie

Percentage balieklanten geholpen binnen de servicenorm van maximaal 10 minuten

91%

niet bekend
**)

Afhandeling meldingen openbare ruimte (MOR)

  • Groen / openbare verlichting / straatmeubilair
  • Afval / wegen / verkeer
  • Acute problemen welke een bedreiging zijn voor de openbare veiligheid

Percentage dat melder is geïnformeerd binnen de servicenorm  van 5 werkdagen

"
Afhandeling melding binnen 24 uur

90%

82%
100%

89,24%

83,35%
100%

*) Pas in december 2020 zijn we gestart met metingen voor de balie. Verschillende ontwikkelingen binnen team KCC maakten, dat we hier niet eerder mee konden starten. Ook de klanttevredenheid is in 2020 niet  gemeten.
Over die periode is de klantwaardering met betrekking tot de balie 8,9. Gelet op de beperkte periode is deze waardering echter niet representatief.
**) Door een fout in de dataset is deze informatie over 2020 niet meer te achterhalen.

Verplichte indicator

Meetbaar resultaat 2020

Verwacht
resultaat

Behaald
resultaat

Gemeentelijke woonlasten eenpersoonshuishoudens

Het gemiddelde totaalbedrag in euro's per jaar dat een éénpersoons-huishouden betaalt aan woonlasten.

€ 857

€ 862

Gemeentelijke woonlasten meerpersoonshuishoudens

Het gemiddelde totaalbedrag in euro's per jaar dat een meerpersoons-huishouden betaalt aan woonlasten.

€ 897

€ 891

De verwachte gemeentelijke woonlasten zijn berekend op basis van de tarieven zoals deze in de paragraaf lokale heffingen van de begroting 2020 waren opgenomen.
We hebben de gemeentelijke woonlasten bepaald aan de hand van de Atlas Lokale Lasten 2020 van Coelo.
Het verschil tussen het verwachte en behaalde resultaat wordt voor het grootste deel veroorzaakt door de afvalstoffenheffing. In december 2019 is het vastrecht voor de afvalstoffenheffing verhoogd van € 133,44 naar € 145,80. Ook het diftar-tarief is verhoogd, van € 7,90 naar € 8,30 per lediging.

Deze pagina is gebouwd op 06/22/2021 13:15:49 met de export van 06/22/2021 13:00:14