Bij de invoering van de hondenbelasting heeft de raad bepaald dat de opbrengst wordt aangewend voor de bekostiging van het hondenbeleid. In onderstaand overzicht staat de mate van kostendekkendheid weergegeven.
Overzicht kostendekking hondenbeleid | Taakveld | Begroting 2020 | Begroting 2020 | Rekening 2020 |
---|---|---|---|---|
Lasten | ||||
Aanleg, beheer en reinigen hondentoiletten | 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | -113.200 | -113.200 | -112.500 |
Gemeentelijke uren | 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | -24.400 | -24.400 | -24.400 |
Bijzondere opsporingsambtenaar | 5.7 Openbaar groen en (openlucht) recreatie | -33.000 | -33.000 | -33.000 |
Controle hondenbelasting | 0.64 Belastingen overig | -6.000 | -6.000 | -4.900 |
Perceptiekosten | 0.64 Belastingen overig | -22.700 | -22.700 | -29.000 |
Overhead | 0.4 Overhead | -40.200 | -40.200 | -40.200 |
Kwijtschelding hondenbelasting | 6.3 Inkomens-regelingen | -5.500 | -5.500 | -5.200 |
Subtotaal lasten | -245.000 | -245.000 | -249.200 | |
Baten | ||||
Opbrengst hondenbelasting | 0.64 Belastingen overig | 234.200 | 229.600 | 230.900 |
Subtotaal baten | 234.200 | 229.600 | 230.900 | |
Saldo (- is nadelig, + is voordelig) | -10.800 | -15.400 | -18.300 | |
Dekkingspercentage | 95,6% | 93,7% | 92,7% |
Het verschil in toegerekende perceptiekosten ontstaat door een nieuwe methode van berekening. De totale perceptiekosten zijn hierbij gelijk, maar de doorbelasting naar de verschillende heffingen wordt in de nieuwe methode beter zichtbaar.